Redes

Facebook: Informe de temas y tendencias en 2020

Con el fin de informar e inspirar las campañas de los especialistas de marketing, Facebook presenta su informe de temas y tendencias en 2020.

El equipo de análisis de marketing de Facebook (Facebook IQ) compartió por tercer año el “Informe de temas y tendencias”, el cual da una revisión acerca de los temas de conversación que crecieron significativamente en Facebook desde principios de 2018 hasta 2019.

El objetivo de este informe es ayudar a los especialistas en marketing de agencias y marcas a comprender qué tendencias están experimentando un crecimiento en la plataforma, para ayudar a informar e inspirar sus próximas campañas en 2020.

Como novedad este año, nos hemos expandido más allá de una visión estadounidense para incorporar hallazgos de todo el mundo. Además de los Estados Unidos, el informe ahora cubre tendencias en Argentina, Australia, Brasil, Canadá, Francia, Alemania, India, Indonesia, México, Filipinas, Suecia, Tailandia y el Reino Unido. Esta visión global nos permite resaltar la diversidad de personas e ideas en nuestra plataforma y mirar las tendencias de una manera nueva.

  • La escena del arte en México está experimentando una revolución gracias a los nuevos lugares para exponer el arte contemporáneo. En las zonas urbanas, los artistas están utilizando espacios no convencionales, como sitios de bajo costo, para experimentar e innovar:
  • Durante 2019, las conversaciones en Facebook sobre Arte Contemporáneo se concentraron en su mayoría entre los usuarios de 18 a 34 años.
  • Mientras que las personas hablaron sobre instalaciones de arte 1.3 veces más en comparación al año pasado.
  • Las conversaciones sobre Talleres se reflejaron en 57% mujeres y 43% hombres.
  • Otro de los tópicos destacados en México fue el crecimiento de la cocina japonesa. Recientemente, el área denominada “Pequeño Tokio” ha visto un crecimiento de nuevos negocios y visitantes alrededor de esta gastronomía:
  • El Té Matcha surgió en las conversaciones de las personas en Facebook, del cual 81% eran mujeres y 19% hombres.
  • En este año el término alga destacó entre los usuarios de 18 a 34 años en un 59%.

Artículos relacionados

6 Comments

  1. VAPE BACKLINKS PACKAGE FOR VAPE SITES

    Our vape backlinks package has helped to rank many online vape shops and wholesalers from the USA, UK, Europe and further afield. We have started our vape backlinks package all the way back in 2012 and we are extremely convinced that it is the best way to rank your vape website on Google! In summary, you will receive backlinks inside our network of vape blogs.

    Order now at https://theeliquidboutique.co.uk/products/high-competition-vape-backlinks-package-seo-1

  2. USA VAPE STORE DATABASE

    #1 USA VAPE STORE DATABASE WITH VAPE SHOP CONTACT INFORMATION
    Do you own an e-liquid or a vape brand? Do you want to sell directly to vape stores in the USA? Our vape store database will connect your vape brand with vape stores in the USA. With over 5,000 vape stores in the USA, you can make a real difference to your vape business. Stop going unnoticed and approach vape stores directly TODAY! Our USA vape shop database has been created using business cards from over 50 vape exhibitions, subscriber lists of multiple e-liquid wholesale companies that deal with thousands of vape shops, our subscriber list and public sources. All of our vape shop data has been collected manually over the course of 3 years. Our team is performing monthly updates on our USA vape shop database to remove the vape shops that have gone out of business as well as add new vape shops.

    Download A Sample Of Our Vape Shop Database

    https://theeliquidboutique.co.uk/products/usa-vape-store-database

  3. Hi guys

    I do SEO for a Vape brand and you are one of our competitors. Whoever is doing your SEO, they are not doing a good job at all. Not sure what you are paying them but it is apparent that someone is just creating very risky blog comments on penalised sites which is only dragging you down on the SERPs. I am not going to offer you my services due to conflict of interest but do find someone online. Google something along the lines of “Vape SEO Backlinks Package for Vape Shops”.

    Anyway, best of luck with your SEO work. I thought I would give you a heads up so that you are not left in the dark.

    Sorry, I wish to remain anonymous. Do not try to contact me back because this is a fictitious email.

    Kind regards

    Ethical SEO Guy 🙂

  4. Hi guys

    I do SEO for a Vape brand and you are one of our competitors. Whoever is doing your SEO, they are not doing a good job at all. Not sure what you are paying them but it is apparent that someone is just creating very risky blog comments on penalised sites which is only dragging you down on the SERPs. I am not going to offer you my services due to conflict of interest but do find someone online. Google something along the lines of “Vape SEO Backlinks Package for Vape Shops”.

    Anyway, best of luck with your SEO work. I thought I would give you a heads up so that you are not left in the dark.

    Sorry, I wish to remain anonymous. Do not try to contact me back because this is a fictitious email.

    Kind regards

    Ethical SEO Guy 🙂

  5. Hi guys

    I do SEO for a Vape brand and you are one of our competitors. Whoever is doing your SEO, they are not doing a good job at all. Not sure what you are paying them but it is apparent that someone is just creating very risky blog comments on penalised sites which is only dragging you down on the SERPs. I am not going to offer you my services due to conflict of interest but do find someone online. Google something along the lines of “Vape SEO Backlinks Package for Vape Shops”.

    Anyway, best of luck with your SEO work. I thought I would give you a heads up so that you are not left in the dark.

    Sorry, I wish to remain anonymous. Do not try to contact me back because this is a fictitious email.

    Kind regards

    Ethical SEO Guy 🙂

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Close
Close